"Petrica Kerempuh", jedinstveni kazališni mono-spektakl s pjevanjem, donosi originalno djelo za djecu prema motivima narodnih priča i priča Slavka Mihalića. Naš će junak na svoj način, uz obilje komedije i nadmudrivanja stati na kraj škrtosti, bahatosti, nasilju, hvalisanju i lijenosti.
Tko je taj junak Petrica Kerempuh i zašto toliko ne podnosi nepravdu? I zašto njegovo prezime nije smiješno osim ako ga se triput zaredom brzo ne ponovi? A tko je Tvrtko Škrtica i zašto izgleda kao krtica? I najvažnije, tko je Anđa anđeoskog lica i zašto se pred Petricom drži poput metle?
Sve to donosi ova razigrana predstava s originalnim glazbenim brojevima, maštovitim scenskim rješenjima i neumornom kazališnom igrom. Ima tu i ponešto kuhanja, malo mora i ljubavi, ribica i pametovanja, a naći će se tu i koja liječnička kuta i jedno jaaako važno pismo.
Trajanje: 45 min
Dob: 4+ (predškolci i niži razredi osnovne škole)
Produkcija:
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC i MEDLEY TEATAR
Uz potporu:
CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC i GRAD ZAGREB
*
*
Tekst: Igor Weidlich (prema motivima Slavka Mihalića i hrvatskih pučkih pripovjedaka)
Režija: Lovro Krsnik
Igra: Igor Baksa
Dramatizacija: Igor Weidlich i Igor Baksa
Glazba: Trpimir Jerković i Igor Baksa
Likovno oblikovanje predstave: Katarina Radošević Galić
Grafički dizajn: Darko Križnik
Oblikovanje rasvjete: Zdenko Trandler
O predstavi:
Petrica Kerempuh kroz svoju glazbeno-scensku avanturu priča priču o sebi i svojim stalnim borbama protiv ljudske zloće. Predmete iz svog kofera, pa čak i dijelove svog tijela pretvara u lutke svog urnebesnog cabareta. Ne samo da svira tamburu, već i pjeva na različitim narječjima Lijepe Naše, oživljavajući dogodovštine sa svojih putovanja. A uza sve to još stigne biti zaljubljen.
Ima ritam, ima sluh, za dobre dobar kao kruh, za zločeste je gadni bruh - Petrica Kerempuh!
Lik Petrice Kerempuha europske je književne provenijencije, jer je svojevrsna varijanta Tilla Eulenspiegela iz njemačke književne tradicije, ali je u kajkavskim pučkim legendama i predajama poprimio mnogobrojne značajke kajkavske sredine i podneblja koje ga je pod svojim imenom i prihvatilo, dajući mu, osim jezika svoj duh i mentalitet.
Kao pučki zabavljač, "prokšenjak", dovitljivac, lakrdijaš, otkrivač i kažnjavatelj ljudske gluposti i, sve u svemu, vrlo živopisni lik iz narodne predaje, on je istovremeno i personifikacija vedrog, domišljatog i buntovnog duha "malog čovjeka" iz naroda. Slijedom toga, a sasvim logično, Petrica se bavi svim i svačim da bi preživio. Pa zato kazališna forma koja prikazuje jednu takvu živopisnu osobnost u ovom projektu objedinjuje dramski, glumački, likovni, glazbeni, lutkarski, plesni i instrumentalni vid umjetnosti.
Monološkoj formi kroz koju Petrica priča, prikazuje i uživljava se u autobiografsku priču teško je odrediti žanr budući da je prožeta mnogim elementima koje inače ne susrećemo zajedno u sklopu jedne te iste predstave, dok u ovoj predstavi meandrirajući tvore zabavno-poučnu interaktivnu dramsko-scensku igru za djecu: storytelling, lutkarstvo, mjuzikl, živa glazba, interakcija s djecom, cabaret.